In de uitverkoop!

maandag 2 januari 2012

Hartjes maken


Allereerst wil ik iedereen het allerbeste wensen voor 2012! Laten we er met z'n allen een mooi, spetterend en creatief jaar van maken. Ik ben het jaar in ieder geval wel creatief gestart.

Gisteren ben ik weer druk bezig geweest met het huiswerk voor de tas. Er is weer van alles op de machine in elkaar genaaid. Ook heb ik hartjes gezocht voor in en op de tas. Eerder deze week had ik al een patroontje gekocht. (Daar wilde ik op oudjaarsavond mee aan de slag, maar dat is er niet van gekomen.) Ook kun je via google de nodige leuke patroontjes wel vinden.

Vandaag ben ik bezig geweest om alle patroontjes op vlieseline te tekenen. Dat viel nog mee qua werk. Er kwam nog veel meer werk aan...


Eerst probeerde ik uit de losse hand stukjes stof te knippen om op het vlieseline te naaien. Maar een "pietje precies" beviel me dat niet. Toen heb ik bedacht dat ik alle stukjes eerst zou uitknippen, daarna op de stof tekenen en keurig per hartje in een zakje zou doen.




Hier ben ik de rest van de middag mee bezig geweest.
Wat een werk! Elk blokje is niet groter dan zo'n 7,5 a 8 cm. De stukjes zijn dus piepklein. De dames die de huisjes bouwen krijgen ervaring met deze kleine stukjes heb ik gelezen. Die zijn ook zo klein. Zelf werk ik niet zo vaak meer op deze traditionele manier. Maar...ik zie het als een uitdaging. Het is leuk om weer eens te doen en het resultaat mag er vast zijn. Dat is nog even afwachten, want ik heb nog niks in elkaar genaaid. Dat wat ik had genaaid is alweer uitgehaald, omdat ik niet tevreden was. Dat was met de niet-getekende stukjes. Het was niet netjes genoeg.


Nu ligt alles dus netjes in zakjes op me te wachten. Morgen moet ik werken dus misschien woensdag. Ik naai de kleinsten met de hand en voor de ietsje grotere moet ik even uitproberen wat het wordt.
Jullie zullen het wel zien.

Fijne avond allemaal en hopelijk tot snel MET mooie hartjes.
Liefs van Janien

Geen opmerkingen:

Een reactie posten