In de uitverkoop!

zondag 22 januari 2012

Van tas tot nieuwe/"oude" quilt

Afgelopen donderdagavond hadden we deel 4 van de cursus. Het was weer heel geslaagd. We komen steeds dichter bij het eindresultaat. Het begint nu echt vorm te krijgen. We mogen nu de zakken naaien en de flappen erop en de schouderband mag aan de buitentas.
Nou was het geval dat ik gisteren en vandaag weer lekker een beetje me-time had en kon ik dus direct aan de slag. Met resultaat. De binnentas is voor deze ronde bijna klaar. Alleen nog knoopjes om de klepjes dicht te houden. De schouderband is opgespeld. Nog niet genaaid. Daar moet m'n mams met haar geoefende oog ook even naar kijken. Volgens mij is het namelijk niet helemaal recht gespeld, maar als ik meet zie ik weinig verschil. Dus nog niet definitief genaaid. Mam, als je dit leest, weet je er alvast wat van ;o).


Het lijkt er dus op dat ik deze keer ook nog wat tijd over hou voor andere projecten. Dat is lang geleden. Alleen de uiltjes zijn even een halve dag tussendoor gekomen. Nu kan ik de uiltjes gaan afmaken. Dat is nog niet gebeurd en ik kan met een andere quilt verder. Daar ben ik al 3 maanden niet mee aan de gang geweest. Tja, prioriteiten stellen hè. Ik wilde niet graag achterop komen met de tas. Dat is ook veel te leuk en leerzaam om te laten liggen.
Maar nu even weer tijd voor een quilt. Het is een eigen ontwerp. Eerst uitgetekend op een groot stuk behang en overgetrokken op patroonpapier. Daarna alles op stof en aan elkaar genaaid. Ik dacht dat ik daar ook foto's van had, maar ik kan ze niet terugvinden in ons mega-foto-archief. Als ik ze nog tegenkom zien jullie ze.
Tot nu toe ben ik zover:


Tijd om de vouwen eruit te strijken en de cirkels vast te naaien. Die spelden zitten er al zo lang in...
De cirkels zijn van zwarte tule en grijs/zilver spul van de bloemist. Geen idee hoe het heet maar ik vind het wel mooi. Wie het weet mag het zeggen. Een soort web lijkt het.


Nu op naar de volgende fase! Ik heb er zin in. Nu nog even kijken wanneer. Vanmiddag eerst onze meisjes weer ophalen. Ze logeren bij opa en oma. Misschien morgen? We zullen het zien.
Dat is dan en nu is nu...

Fijne zondag!

Groetjes van Janien

1 opmerking:

  1. Ziet er al heel spannend uit. Wat heerlijk met zo'n handige moeder op de achterhand.

    BeantwoordenVerwijderen