In de uitverkoop!

woensdag 9 oktober 2013

En we zijn van start

Afgelopen zondagmorgen, om 7 uur, ben ik in alle stilte van start gegaan met het naaien van het eerste blokje van de Dear Jane.
Op vlieseline, dus paperpiecing methode...
Wat kreeg ik het daar warm van. Ik werd helemaal onrustig en kreeg er zweethanden van.
Is dit wel wat voor mij???
 
 
Voor de zekerheid heb ik het ook op de oude vertrouwde patchworkmethode gedaan.
En dat was een verademing. Ik kwam weer helemaal tot rust.
Heerlijk.

Maandagavond heb ik A1 afgemaakt en het eerste blokje is een feit.
 
Deze "change of plan" betekent wel dat ik een hele hoop werk voor niks gedaan heb, helaas. Gelukkig was ik nog maar op de helft.
Maar het is niet anders.
Als ik elk blokje met zweethanden moet maken wordt het niet leuk.
En dat is nou net een van de belangrijkste dingen.
 
Dus vandaag weer aan de slag. Nu de malletjes op de stof tekenen en dit in het zakje erbij.
Mocht ik toch nog willen piecen dan kan dat wel, maar in dit geval zet ik niet door en denk ik niet dat ik de vlieselineblokjes nog nodig zal hebben...
 
Fijne week verder.
Liefs, Janien


4 opmerkingen:

  1. Het leuke van DJ is, dat er vele manieren zijn om de blokjes te maken. Zoek je eigen weg, dan komt het zeker goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geef mij ook maar het oude vertrouwde hand patchwork! Ik heb gisteren op mijn blog nog ode aan het hand patchwork gegeven! ;-) Gelukkig kan iedereen zo zijn eigen manier uitvinden. Heerlijk toch?!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel veel plezier, ik ben Jane nu aan t quilten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. gelukkig ben je niet de enige ik doe het ook lekker op de hand heerlijk nog even en mijn binnen stuk is klaar .

    christine

    BeantwoordenVerwijderen