In de uitverkoop!

zondag 30 november 2014

Orde-op-Dear-Jane-zaken

Ondertussen had ik een beetje een chaos in m'n Dear Jane administratie.
Er waren blokjes nog niet af, blokjes waarvan ik een stukje stof niet had getekend (of meerdere stukjes), een blokje waar ik op de verkeerde plek in geknipt had en blokjes die nog gemaakt moeten worden...
 
De hoogste tijd om orde op zaken te stellen. Vorige week maandag begon mijn vakantie hier dus mee.

Alles uitstallen en uitzoeken. En wat denk je wat? Eigenlijk ben ik al verder dan ik dacht, met de blokjes. Nog 3 van rij E en dan zijn er 5 rijen gepatcht. Dat is leuk, maar ik ga wel eerst de achterkanten dichtnaaien en quilten.

Ik zal jullie eens laten zien wat ik aan "bijwerkingen" heb gedaan.
Het witte vierkantje moest nog geappliqueerd worden.

De blauwe vierkantjes moesten ook nog geappliqueerd worden. Check.

Bij onderstaand blokje moest ik een vierkantje opnieuw knippen en hij moest nog helemaal genaaid worden. Afgelopen zomer ben ik er nog al mee aan het stoeien geweest om hem te maken. Ik kon maar moeilijk verzinnen hoe, maar ik ben eruit.
En ik vind hem zo goed gelukt! De puntjes zijn perfect. Al zeg ik het zelf ;o)

En dan dit! Twee blokjes aan elkaar genaaid die helemaal niet naast elkaar horen... Nou ja, zeg!

Nu kan ik weer verder met de nodige werkzaamheden. En ik vind het leuk!

Morgen hoop ik de top van m'n hexagonnen klaar te krijgen. Nog drie keer naaien en 1 keer spelden. Dan kan ik bekijken hoe hij lijkt op de tafel. Zo spannend.
Jullie horen en zien het snel.

Liefs van Janien

1 opmerking:

  1. Janien,wat goed van je.Ik heb het vanmiddag ook weer uit de kast gehaald,maar nog verder gegaan.Dat komt morgen.

    BeantwoordenVerwijderen