In de uitverkoop!

woensdag 18 december 2013

Zo lief...

Morgenavond heeft onze jongste dochter kerstfeest in de kerk. Ze mag dan verkleed komen als Maria en de jongens mogen dan als Jozef.
Ze gaan vanaf school in optocht met zelfgemaakte sterrenlampions naar de kerk. Dit symboliseert te reis van Jozef en Maria naar Betlehem. In de kerk mogen de kinderen zich inschrijven, omdat de keizer wilde weten hoeveel mensen er in zijn land woonden.
Daarna volgt de viering.
 
Dit vind ik zo'n mooi idee. Dus vonden DH en ik het allebei leuk als onze DD2 dan ook verkleed zou gaan. De school doet veel moeite, dus doen wij daar ook wat moeite voor.
DD2 wilde zelf ook graag verkleed.
Dus wij op zoek op internet naar een verkleedjurk van Maria. En wat denk je? Behoorlijk aan de prijs voor 1 keer.
 
Dus dan maar zelf aan de slag. Ik dacht dat ik dat niet zou kunnen en al helemaal niet in 1 dag.
Maar niets bleek minder waar.
Ik heb mezelf overtroffen.
Ik naaide zondagmiddag een allerliefst jurkje in mekaar voor haar.
 En maandag morgen volgde een hoofddoek.
 
Ze is er zelf erg blij mee.
Dat willen jullie vast ook wel even zien ;o)


Is ze geen plaatje? Onze mini-Maria.
 
En ik? Ik ben trots op mezelf, dat het zo goed gelukt is en trots op m'n mooie meisje.
 
 
Fijne week verder.
Tot snel.
 
Liefs van Janien
 
 

4 opmerkingen:

  1. Idd een plaatje en de jurk is heel goed gelukt hoor. Mag je trots op zijn. Ik ben ook trots op je. Xxx mama

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk jurkje heb je gemaakt, je dochter straalt helemaal. Soms kun je meer dan je zelf denkt, gewoon proberen, hoor.
    En wat een mooie invulling van het kerstverhaal, door het voor de kinderen zo beeldend te brengen. Onze dochter heeft haar laatste kerstviering op school, omdat ze in groep 8 zit. Zij begeleidt op haar hobo, samen met papa, de samenzang.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha, wat een schatje!!
    Foto's goed bewaren hoor!
    Mijn kids zijn nu 22+ en hebben afgelopen kerst foto's gekeken, dan heb je echt dubbel lol!!!!!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen