In de uitverkoop!

woensdag 10 oktober 2012

Workshopje bedenken

De komende maand mag ik een workshopje geven. Voor m'n moeder, vriendin, haar moeder en haar vriendin en m'n zusje(s). Daar heb ik heel veel zin in. Zoals jullie weten zitten we eens in de zoveel tijd een gezellige dag bij elkaar. Dan gaan we dat dus doen.
Nu was de vraag natuurlijk wat er gemaakt gaat worden. Ik had al op internet rondgekeken en m'n ogen goed open gehouden. Toen zag ik op de ATT van ons gilde een mooie tas hangen. Het patroon werd niet los verkocht, alleen bij aankoop van stof kon het worden gemaild. Jammer... Maar ik ben niet voor 1 gat te vangen. Gelukkig kon ik het zelf ook maken, zonder beschrijving.
Dat leek me dus een hele goede kanshebber voor de workshop. Vol goede moed ging ik aan de slag. Ik had nog wel stof in de kast liggen, dus het hoefde niet langer te duren. Toen ik ermee bezig was vond ik het heel leuk worden. Tot hij af was... Ik denk dat de stofkeus verkeerd is geweest. Het liep uit op een teleurstelling. Ik heb geen zin om hierover een hele dag enthousiast te doen. Maar er is wel weer een tas bij. Kan handig zijn en onze meiden vinden hem wel heel leuk. Zij spelen er nu mee.
Dus niet voor niks gemaakt en ik ben natuurlijk weer een ervaring rijker. Ik weet hoe het moet, dus als ik eens de behoefte heb om het eens met andere stof te proberen...

Na deze domper heb ik maar weer wat nieuws gezocht. Een vroegere schoolvriendin gaf me een leuke tip via facebook. Een website met van alles en nog wat om zelf te maken. Misschien kennen jullie het al wel: freubelweb Ga maar eens kijken als je zin hebt. Het zijn niet alleen naaiprojecten, maar ook om te haken, met papier te maken, met strijkkralen, met klei enz.
Daar heb ik ons  "nieuwe" project gevonden. Hartstikke leuk en een proefmodel is al gemaakt. Voor onze jongste dochter. Ik dacht er ook een te maken voor de oudste, maar moet eerste even polsen of ze deze kleuren nog wel leuk vind. Ze kwam er van de week mee dat ze zwart/wit erg mooi vindt. (Net als mama) De stoffen voor de tweede zijn al gesneden, dus misschien worden het er wel twee voor de jongste en een hele andere voor de oudste.
Ik heb er drie verschillende stoffen voor gebruikt.


Dit is al een vrij grote, maar je kunt het maken zoals je zelf wilt. Ik ga er nog wel meer maken. Leuk om te doen en snel klaar ;o) Ook handig voor waxinelichtjes ofzo en staan leuk in de kast denk ik zo.
Nu nog een plan de campagne maken voor de workshop dag. Die zal ik dan mailen. Dan kunnen de dames hun stofkeuze gaan maken. En dan kunnen we aan de slag. Ik heb er nu al zin in!
 
 
Fijne week nog allemaal,
Liefs Janien

2 opmerkingen:

  1. Hoi Janien,
    zo'n mandje is altijd handig toch, bolletjes wol, restjes stof, krantenbakje,..... zit er erg leuk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Janien,

    Leuk zo'n workshopje. Ik heb even gekeken op de link die je op je blog zette. geweldig wat een leuke ideetjes. Kon alleen je projectje van het mandje niet terug vinden.Maar er staan zat andere leuke dingen op hoor. Veel plezier met je workshopje, wordt vast gezellig!!!
    groet, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen