In de uitverkoop!

zondag 14 oktober 2012

Naaikamer-taferelen

Het moest er toch maar eens weer van komen. M'n naaikamer moest eens onder handen genomen worden. Ik probeerde mezelf wijs te maken dat ik na elk project m'n kamer schoonmaak en stofzuig. Dat is eigenlijk al een hele tijd niet gebeurt en ik heb wel verschillende dingen gemaakt. Vandaag was het zover.
Ik wilde dit keer ook graag de kastjes eens bijlangs. Er lag van alles waar ik nooit wat mee doe. Grote schoonmaak dus.
Eerst heb ik alle spullen uit de kastjes gehaald. Dat gaf een heleboel rommel, dat zul je begrijpen. Daarna ben ik begonnen om alles 1 voor 1 in handen te pakken en te beslissen wat ermee moest gebeuren. Dat zag er zo uit:
 
Ik hoefde niet alles alleen te doen. Om 20 over 11 was daar mijn lieve moeder. Zij heeft me geholpen met raad en daad. Ze kan namelijk heel goed opruimen en organiseren. Inmiddels kan ik dat ook best goed. Dat heeft ze me goed geleerd. Soms vind ik het toch weel heel fijn als ze erbij is. Al was het alleen al voor de morele steun ;o)
Maar ja, deze spullen heb ik zelf verzameld en dus moet ik ook het meeste zelf doen, vind ik. En dat is ook het beste. Dan weet ik ook waar alles ligt of gebleven is.
Er is het nodige weggegaan en alles heeft lekker weer een schoon plekje. Alles is ook meteen schoon gemaakt en uitgesopt. Lekker de stofzuiger erdoor en klaar.
En toen het klaar was zag het er zo uit:

 
Ik zeg: heerlijk! Niks meer aan doen... Nou ja, ik zie net dat het rood/wit geblokte gordijntje nog open staat. Die moet natuurlijk nog wel dicht. En natuurlijk ga ik hier morgen gewoon weer lekker zitten "werken".
Mam, heel erg bedankt voor je hulp! Ik vond het ook erg gezellig om zo samen te rommelen. Binnenkort kom ik bij jou.

 
Een fijne week alvast,
Liefs Janien
 
 
 
 
 
 
 

4 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk dat je zo lekker weer ge-organiseert hebt, weet je meteen waar alles weer ligt! En wat een heerlijke ruimte!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelijk heb je. Is ook veel lekkerder werken in zo'n opgeruimde kamer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. o, dat wil ik ook...... ik zal het zonder mijn mams moeten doen helaas. Maar misschien wil mijn dochter wel helpen. Die is gek op snuffelen in mijn kastjes. Het motiveert mij in ieder geval wel als ik zie hoe netjes het er bij jou weer uit ziet.

    Hoe lang houd jij dit zo? Bij mij nooit zo heel lang.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kan je moeder ook niet hier langs komen? Ik moet namelijk ook mijn hobbykamer opruimen en soppen. Maar ik denk dat ze het niet doet. haha.
    Groetjes, Mascha

    BeantwoordenVerwijderen