In de uitverkoop!

woensdag 15 augustus 2012

Lekker bezig zijn...

De afgelopen week heb ik niet stil gezeten, ondanks het mooie weer. Ik ben heerlijk bezig geweest met m'n kussentjes. Ze zijn bijna af. Ik had alleen niet genoeg lint en nog geen knoopjes. Voor het lint heb ik een kaartje gestuurd, naar de winkel, met stukjes erin. Hopelijk willen ze het opsturen en ontvang ik het snel. De knoopjes heb ik vanmorgen gekocht. Hopelijk kan ik ze binnenkort afmaken. Dan is dat maar weer klaar. En ze worden erg mooi, al zeg ik het zelf.
Hieronder kun je zien hoe ik bezig was. Heerlijk achter het huis in de tuin. Het was immers prachtig weer. Dan mogen de lapjes en de naaimachine gerust samen met mij van het mooie weer genieten.



Ook ben ik druk met de lapjes voor de klassieke quilt. Ze zijn voorlopig allemaal genaaid en van elkaar gesneden. Zondag zijn ze allemaal netjes open gestreken. 458 Stuks. Nou heb ik waarschijnlijk nog net niet genoeg, maar dat zie ik later wel weer.




De lapjes die nu klaar zijn worden op mijn designwall gespeld. Die designwall, daar ben ik erg trots op en blij mee. DH heeft voor mij een gordijnroede aan het plafond gemaakt. Daar had ik nog ruimte ;-) Ik heb namelijk maar een klein kamertje, maar zeer functioneel. Ik heb fleecedekens op maat gemaakt en die hangen eraan. Super handig. Zo kan ik goed overzicht houden. Mijn mam heeft ook zo'n mooie wall. Zij kwam met het idee om deze spullen bij Ikea te halen. Goed idee! Dankje mam.
En het werkt perfect.

Nu ik zo naar de foto's kijk zie ik al dat een lapje niet op de goede plek zit, tenminste dat vind ik, haha. Zie jij het ook? Grappig. Die kan ik dus later nog even verplaatsen.

Verder ben ik ook nog druk in de weer geweest met onze sierhaard. Die was creme van kleur en onze inrichting heeft geen creme meer, maar wit/grijs. Hij is nu grijs, maar wat een ellende heb ik ermee gehad. Na de eerste keer verven zaten er allemaal bobbels op. Dus weer aan het schuren en opnieuw beginnen... Ik was er op z'n zachtst gezegd niet blij mee. Nu lijkt het alweer heel wat. Gelukkig maar.

En om met iets leuks te eindigen: vanmiddag ga ik mijn quilts wegbrengen voor de Algemene tentoonstelling van het Quiltersgilde.

Fijne, zonnige week allemaal.

Liefs van Janien

1 opmerking:

  1. Ja, hihi, ik zie het stukje zitten, zie zelf ook vaak pas op een foto wat er mis is!
    Mooie French General stofjes! Leuk blog heb je kom zeker nog een keertje bij je kijken.
    Fijn zonnig weekend,
    groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen