In de uitverkoop!

dinsdag 26 juni 2012

Over verwennerij en een zoektocht

Om direct maar met de verwennerij te beginnen: Afgelopen weekend waren we aan het proefcamperen, in de buurt. Natuurlijk waren we wat vergeten en gingen we dat ophalen. Bij thuiskomst even in de brievenbus kijken en wat zit daar in? Een prachtige kaart van Ineke. Dat was een mooie verrassing. Ineke, nogmaals heel er bedankt.

Gisteren had ik, na lange tijd weer eens een gezellige dag met m'n moeder. Op zo'n dag gaan we lekker aan de freubel. Ieder met waar ze zin in heeft. Zitten we aan de koffie, zegt ze: "Ik heb een cadeautje voor je. Je weet vast wel wat het is." Achteraf wist ik het ook wel, want ik had immers zelf de stitchery's uitgezocht. Maar nu dacht ik er niet aan. Een quilt van mijn moeder, speciaal voor mij. Ik ben er zo blij mee! Moet je eens zien wat mooi:



"Life is beautiful" Zeker met zulke speciale momenten. Mama, heel erg dankjewel en nogmaals een hele dikke kus. Hij krijgt een mooi plekje.

We hebben natuurlijk niet stil gezeten deze dag. Zelf ben ik nu toch echt begonnen met de kussentjes van De Frottende Freule. Wat is dat leuk om met totaal andere stoffen te werken dan ik gebruikelijk doe. Heel klassieke stoffen vind ik het.

En van het een komt het ander. En zo begon dus mijn zoektocht. De plannen voor een quilt in deze stoffen zijn al druk in de maak. Alleen de grote vraag is nu, wat ga ik kiezen. Ik heb denk ik inmiddels de helft van de wereld al afgezocht naar een patroon van een traditionele/klassieke quilt. Dat moet het namelijk gaan worden. Dan kan ik in de winterperiode mijn woonkamer inrichten in deze stijl en voor de zomerperiode met mijn moderne quilts. Ik heb er nu al zin in. Ik moet het alleen eerst nog maken. Leuk, leuk, leuk.
Heeft er iemand nog een goed idee voor zo'n quilt? Laat het me weten. Het is zo moeilijk om te kiezen...
Er is zoveel moois te vinden, maar ik twijfel of ik het juiste al gevonden heb.
Ik hoor/lees het graag.

Lieve groet, Janien

1 opmerking: