In de uitverkoop!

zondag 2 maart 2014

Dear Jane Quilt-as-you-go

Yeeej, rij A is een feit.
Gequilt en wel.
 
 De blokjes zet ik quilt-as-you-go aan elkaar.
Als de rij dan klaar is, is 'ie ook echt klaar. Heel handig en heel prettig.

 
Nu verder met rij B.
Daarvan zijn op 2 na alle blokjes gepatcht en voor de helft zijn ze gequilt.
 
Ik zal jullie laten zien hoe ik ze aan elkaar zet.
Voor de meesten misschien niks nieuws, maar ik wil het toch graag delen. Wie weet wie ik er nog mee kan helpen.
De blokjes met aan de rechter- en onderkant alvast de biesjes.

En aan de achterkant ook.

Voor de duidelijkheid even de Hobbs en de achterkantjes opzij gespeld.

Dan op elkaar spelden, net zoals je dat ook doet met patchen.

En netjes aan elkaar genaaid.
Even een beetje bijknippen en dan de naad omvouwen en de Hobbs erover heen leggen.
Het biesje van de achterkant er dan overheen leggen. Ik ga even met een vouwbeen over de potloodstreep. Dat drukt dan door de stof heen en kun je zien waar het achterste biesje moet worden omgevouwen.
 
Met de "blinde" steek netjes vastnaaien.

En klaar!
 
En nu? Weer lekker ermee verder.
Fijne zondag nog.
 
Liefs van Janien 


5 opmerkingen:

  1. Handig hoor!
    Ik ben nu bij rij 5 maar 'moet' straks alles nog doen.
    Misschien bij mijn volgende project dat ik het ook zo ga doen

    Succes!

    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit wil ik ook eens gaan doen, wat is dat handig! Aan de hand van de foto's moet het, denk ik, wel goed komen.

    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is een hel goede tip! Dank je wel daarvoor, ik ga dit zeker ook doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er mooi uit, ook de achterkant! En handig, die paar foto's waarbij je laat zien hoe je het doet. Keurig!
    Ik wil mijn DJ ook op die manier quilten. Leuk om dit te zien (o:
    En 'wandelend' door je blog, zie ik dat je aan dezelfde haakdeken bezig bent als ik.

    BeantwoordenVerwijderen