In de uitverkoop!

maandag 10 februari 2014

Achteruit haken en vooruit quilten

Vorige week ben ik begonnen met achteruithaken. En ik kan je vertellen dat dat een stuk sneller gaat dan vooruit ;o)
Ik was helemaal niet tevreden over het haakwerk tot nu toe. Ik dacht dat ik er wel mee kon leven, maar dat was dus niet zo. Het was veel te bobbelig.
 Er zat dus maar één ding op. Uithalen en opnieuw beginnen.

En dat heb ik dus gedaan. Tot twee keer toe. Ik ben nu 3 keer opnieuw begonnen. Nu kan het mijn goedkeuring wegdragen. Dit hele "grapje" heeft me een week gekost...
Bah, wat is het soms lastig als je perfectionistisch bent.
Een voordeel was dat ik de kleuren nog een beetje kon aanpassen. De koningsblauwe is vervangen voor een jeansblauw en het wiel is ook anders van kleur.
En nu? Nu ben ik tevreden.
En heb ik weer alle tijd om aan m'n Dear Jane te werken.
Het eerste blokje is gequilt.
Vandaag hoop ik er nog één (of twee) te doen. Snel aan de slag dan maar.
Fijne week en tot de volgende keer.
Liefs van Janien

3 opmerkingen:

  1. De aanhouder wint... erg mooi wordt het zo!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beter nu aan het begin een paar keer uithalen dan aan het eind denken.... had ik maar....
    Ben benieuwd of ik ook aan het uithalen ga...
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan ook heel goed achteruithaken.... Maar als het je niet zint kun je het beter uithalen, uithuilen en opnieuw beginnen. Anders gaat het plezier er snel af! Maar nu alweer goed op weg zie ik! Succes!

    BeantwoordenVerwijderen